קורס צלילה באילת

כיצד לבחור את המקום הנכון

לא מעט ישראלים בוחרים ללמוד צלילה במסגרת החופשה שלהם באילת. העיר הדרומית נחשבת לבירת הצלילה של ישראל, אף על פי שכמות החופים בעיר היא יחסית מוגבלת, עדיין אפשר ליהנות בה ממגוון רחב של אוצרות טבע ייחודים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר, אלמוגים ושוניות שלא ניתן לראות בחופים אחרים. מה עוד שבעיר אילת מצויים לא מעט מועדוני צלילה אשר מעסיקים את המדריכים הטובים בארץ. 

מאחר וכך הדבר, עולה שאלה, כיצד בוחרים את המקום הטוב ביותר ללמוד בו צלילה. מה הם המאפיינים שאמורים להשפיע על ההחלטה שלנו. מאחר ואפשר למצוא מגוון רחב של מועדוני צלילה בעיר, אז עלינו לקבוע פרמטרים מאוד קשיחים שישפיעו לאיזה מועדון להירשם בשביל לעבור קורס מקצועי. 

לפני שנציג את הפרמטרים, חשוב להדגיש שתי נקודות. הראשונה, אם אנחנו מתכנים חופשה בעיר במהלכה נרצה לעבור קורס צלילה, אזי יהיה נכון שנברר קודם לכן האם באמת אנחנו יכולים לעשות את זה. כלומר, האם יש מקום, האם המועדון מקבל תלמידים חדשים, כמה זמן מראש צריך להירשם וכדומה. הנקודה השנייה היא, עלינו להתייחס למזג האוויר שאמור לשרור בזמן שאנחנו נשהה בעיר, על מנת לוודא שאכן אנחנו יכולים לעבור את הקורס כמו שאנחנו רוצים.

פרמטרים לבחירת מועדון בעיר

מקצועיות וניסיון – אין ספק שהפרמטר הראשון צריך להיות עד כמה המועדון נחשב מקצועי, עד כמה המדריכים שמלמדים בו נחשבים מנוסים, האם אנחנו באמת יכולים לסמוך עליהם שיספקו לנו את כל המידע שאנחנו צריכים בשביל לסיים את הקורס עם כל המידע ההכרחי עבורנו. 

סוג הקורס – צריך לבדוק האם מדובר בקורס כוכב אחד או יותר, ומה בדיוק לומדים בקורס, מה התכנים שלו ועד כמה הם רלוונטיים עבורנו. 

משך זמן הקורס – עלינו לבדוק כמה זמן אמור להימשך הקורס והאם זה מתאים לתוכנית שלנו, מבחינת משך הזמן שאנחנו אמורים להישאר בעיר. 

תוכנית צלילה – רצוי לברר איפה צוללים, כמה זמן, עם מי אנחנו צוללים. זה כמובן חשוב גם לצורך הלימודים ולצורך החוויה. 

על הכותב

דניאל אלוני

מדריך צלילה שחיי ונושם את הים כבר 16 שנים, דניאל בילה אלפי שעות מתחת למים ואת הידע שלו הוא חולק כמדריך קורסי צלילה באילת במגוון רמות: ממתחילים למקצוענים. בשעות הפנאי הוא פועל לניקוי החופים והים מפסולת ומשתף מהניסיון והידע שלו באתר marinadivers.

להצעה מעולה וחד פעמית צרו קשר: